Mozgásfelmérés és egyéni készségfejlesztő program pszicho-neuro-motoros módszerrel (INPP)

A pszicho-neuro-motoros egyéni készségfejlesztő mozgásos program, hatékonynak bizonyul tanulási, magatartási, figyelem és pszichés problémák esetén.

Az egyéni program sajátossága:

  • Kifejezetten a vestibuláris rendszerrel és alacsonyabb idegrendszeri szintekkel dolgozik.
  • Ennek egyszerű oka van: ahogy egy ház összedől egy jó alap nélkül és nem a tetővel kezdjük az építését, ugyanúgy, ha idegrendszerről beszélünk is a jól szervezett alapok biztosítják az összetettebb működéseket pl. olvasás, írás, számolás, beszéd, figyelem, viselkedés…
  • A kognitív nehézségek hátterében gyakran nemcsak annak az agyterületnek a szervezetlenségéről van szó, ami a tünetekben jelentkezik pl magatartászavar, hanem mélyebben, már agytörzsi, vestibularis szinten keresendők az okok. Az agytörzsi régióban való szervezetlenség, az onnan érkező hibaüzenet szinte a teljes központi idegrendszerre negatívan hat.
  • A gyermek idegrendszerére ható stimuláló, gátló, integráló gyakorlatokat, valamint olyan készségfejlesztő mozgássorozatot foglal magába, amely a csecsemő első életévének természetes mozgásmintáin alapul.
  • Mindezt stilizáltan, pontosan, lassan kivitelezve, minden napi ismétléssel, és alkalmankénti rövid időtartam alatt (max 5 perc), valamint minimális ismétlésszámmal végzi a gyermek.
  • Ezáltal szinte minden típusú neurodevelopmentális állapot esetén a gyermek számára plusz és fölösleges inger adása nélkül jelent segítséget, amennyiben az alapok megerősítésére, újra szervezésére van szüksége.
  • A program dinamikus: a gyermek és család egyéni igényeit, a gyakorlatok végzése során pedig a változásait követi, és eszerint kerül sor egy-egy új gyakorlatra.

A vizsgálatok bár standard neurológiai teszteken alapulnak, nem kívánják sem azokat, sem pedig a szokásos pszichológiai, pedagógiai vagy egyéb, egészségügyi és fejlesztő szakemberek által végzett vizsgálatokat helyettesíteni.

gyermek-neuro-fejlesztes-inpp-ait-porta-fst-astop-cogni-plus-homloklebeny-terapia-600x600-11

Miért alkalmazzunk mozgásgyakorlatokat a tanulmányi eredmények javítására?

  • „A mozgás az első „nyelv”, amit egy gyermek megtanul” (Sally Goddard). Mozogva fedezi fel környezetét, és a mozgás által tanulja meg testét uralni. A további, kognitív és fizikai tanulási készsége a mozgásrendszer fejlettségére épül.
  • „A mozgás legmagasabb szintű kifejezési formája a teljes mozdulatlanság” (Nancy Rowe).
  • Ameddig egy gyermek nem képes mozdulatain teljességgel uralkodni és nyugodtan ülni vagy állni, addig nem rendelkezik az iskolához és a tanuláshoz szükséges idegrendszeri „felszereléssel”.
  • Ahhoz, hogy a gyermek képes legyen a korának megfelelő szinten tanulni és teljesíteni, megfelelő fizikai eszköztárra – vagyis egy jól fejlett idegrendszerre – van szüksége.

A program eredményességének egyik feltétele, hogy más idegrendszerre ható mozgásfejlesztést és vestibuláris rendszert stimuláló gyakorlatokat ne végezzen a gyermek a programmal párhuzamosan. Ide tartoznak bizonyos sportok és Hallástréningek is.

Hiszen a legtöbb gyermeknél az ingeráradat az, ami tovább nehezíti a hétköznapjait. Így a program során minél több és különböző „spéci” ingerrel találkozik, annál nehezebb lesz integrálnia pont azt az ingert, ami a számára éppen a legfontosabb az idegrendszere újraszervezéséhez.

gyermek-neuro-fejlesztes-inpp-ait-porta-fst-astop-cogni-plus-homloklebeny-terapia-600x600-13

KAPCSOLAT

Érdeklődni, időpontot egyeztetni a mellékelt űrlap elküldésével tudnak.

Kérem adja meg elérhetőségi adatait.

A fejlesztési óráim befejeztével még aznap, de legkésőbb másnap visszahívom.

INPP Fejlesztői Képzés külső akkreditációja a University of Central Lancashire-rel (UCLAN) együttműködésben

INPP Fejlesztői Képzés külső akkreditációja a University of Central Lancashire-rel (UCLAN) együttműködésben

    Adatkezelési szabályzatot megismertem és elfogadom
    Adatkezelési szabályzat