Auditív-Stresszt Oldó Program (AStOP)
/Colored Sound Program/

egy elsősorban auditív stresszt és stresszt oldó, auditív integrációt támogató Program, mely két részből áll:

  1. Auditív szokás, környezet optimalizálásból,
  2. speciális, adaptív, a gyermek igényeihez alkalmazkodó, változásait követő zeneprogramból. (Instrumentális és magyar népdal egységekből.)

A Program az ismert relaxációs megközelítéstől élesen eltér, akár a zeneművek stílusát pl rock, funky, jazz, a program szerkesztettségét, vagy a nyers színes zajokkal való kombinálását nézzük.

A Program alkalmas más fejlesztő foglalkozások alapozására és kiegészítésére.

Miért? Azért, mert az auditív csatorna a leggyorsabb input, és a legtöbb agyterülettel kapcsolatban áll. Amikor auditív nehézségről van szó, olyankor a Programmal ezt a nehézséget megsegítve gyakorlunk pozitív hatást, azokra a területekre, melyek működését ez az auditív nehézség negatívan befolyásol pl kommunikáció, viselkedés, figyelem stb. Előfordul, hogy nem az auditív nehézség áll a fókuszban, ilyenkor az auditív csatornát csak inputként használjuk, hogy minél gyorsabban tudjuk támogatni az érintett területeket.

Célja, hogy a gyermek eljusson abba a „figyelmi” helyzetbe, amely során a zene a jutalmazó hatását, a színes zajok pozitív hatásával összeadódva ki tudja fejteni. Majd ezt a harmonizált működést az idegrendszer meg is tudja tartani.

Mindez több tényező összevetését, felméréseket követően, egyénileg összeállított zeneanyag hallgatásával érhető el.

gyermek-neuro-fejlesztes-inpp-ait-porta-fst-astop
Az AStOP módszer logo, a módszertan és annak tematikája (így a honlap teljes tartalma is) védjegy oltalom alatt álló, önálló szellemi tulajdon.
gyermek-neuro-fejlesztes-inpp-ait-porta-fst-astop-cogni-plus-homloklebeny-terapia-600x600-8

A Program az alábbi tünetek esetén jön szóba:

  • nehezen figyel az elhangzottakra,
  • nehezen emlékszik az elhangzottakra,
  • csak rövid utasításoka, instrukciókat képes követni,
  • beszélgetéskor lassú motoros válasz, vagyis lassú beszéd,
  • a beszéd megértésének nehézsége zajosabb háttérből,
  • a zajosabb környezet terheli, fárasztja,
  • a beszéd prozódiát nem érzékeli,
  • a gyermek maga is monoton hangon beszél,
  • vicc, szarkazmus értési nehézség,
  • nyelvi, olvasási, helyesírási nehézség,
  • előzményben gyakori vagy krónikus középfülgyulladások,
  • megkésett beszédfejlődés,
  • hang lokalizáció, lateralizáció,
  • dichotikus, binauralis fuzio hallási nehézség,
  • idegen nyelv tanulási nehézség,
  • vers, mondóka, dalok tanulási nehézsége,
  • beszédhang szerialitási, szekvenálási nehézség,
  • mássalhangzókat torzan hallja,
  • telefonon nehezen kommunikál,
  • pszichológiai érintettség,
  • idegrendszeri szervezetlenség,
  • rossz fej és testtartás,
  • hallási érzékenység,
  • tanulási nehézség, főleg hallás után,
  • rapszódikus viselkedés, főleg hangosabb program után,
  • alvási nehézség,
  • hangos és sok beszéd,
  • csend és nyugalom keresése, vagy zajkeltés.

Alábbiaknál pedig, mint

  • SPD     – szenzoros feldolgozási zavar,
  • ADHD – figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar,
  • ADD     – figyelemzavar,
  • ASD     – Autizmus spektrumzavar,
  • APD     – Auditív feldolgozási zavar,
  • szorongásos állapotok esetén

az evidencia alapú fejlesztés alapozására, kiegészítésére szolgál.

Neurotipikus gyermek és felnőttnél a terhelő környezeti ingerek kompenzálását, az abból adódó érzékszervifáradás oldását, és komolyabb eltérés prevencióját segíti.
(Amikor nem tud az auditív terhelő környezeten változtatni.)

gyermek-neuro-fejlesztes-inpp-ait-porta-fst-astop-cogni-plus-homloklebeny-terapia-600x600-7

KAPCSOLAT

Érdeklődni, időpontot egyeztetni a mellékelt űrlap elküldésével tudnak.

Telefonon nem, csak emailben tudnak elérni.

Kérem adja meg elérhetőségi adatait.

KAPCSOLAT FELVÉTEL

    Adatkezelési szabályzatot megismertem és elfogadom
    Adatkezelési szabályzat